دستگاه استرچ پالت
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های مختلف مثل پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد.

تولید تجهیزات بسته بندی به کمک نایلون های شفاف که نزد عوام به سلفون پیچ معروف است گسترش زیادی پیدا کرده.

این دستگاه استرچ پالت با در هم پیچیدن نایلون ها به دور کالا های مختلف در ابعاد و اندازه های مختلف باعث ایجاد تعادل بین آنها میشود.

دستگاه استرچ پالت یا دستگاه سلفون پیچ بسته بندی محصولات و کالا ها را با پیچش نایلون ، نایلکس ، سلفون ، فوم و پلاستیک انجام میدهد و تا حدودی شبیه دستگاه شیرینگ پک عمل میکند اما دستگاه استرچ پالت محصولات را بر روی پالت های مخصوص بسته بندی میکند.

یکی از پر فروشترین دستگاه بسته بندی پالت  است و بدلیل هزینه های پایین چه از نظر قیمت دستگاه و چه از نظر هزینه های مواد مصرفی و استهلاکی در صنعت بسیار پر طرفدار می باشد.

این دستگاه برای بسته بندی کالاها و تولیدات کارخانه جات کاربرد دارد و برای کشیدن انواع نوار مخصوص استچر روی محصولات استفاده میشود.

در تولیدی و کارخانه هایی که سرت تولیدشان بالاست و سفارشات زیادی دارند ، مهم است که تمامی محصولات و کالا ها محافظت شوند و به همین علت ، در این شرایط معمولا مدیریت کارخانه ها سفارش ساخت و خرید استرچ پالت را در اندازه و ابعاد مورد نیاز میدهند.

به طور خلاصه میتوان گفت بسته بندی به شکل استرچ پالت مناسب ترین روش جهت جلوگیری از آسیب دیدن محصول در برابر هرگونه ضربه احتمالی می باشد.

از ویژگی های این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

استهلاک پایین

بسته بندی با مواد اولیه ارزان

مصرف انرژی کم

اشغال جای کم

حفاظت محصولات از رطوبت و آب

سلفون کشی سریع

مناسب برای پالت و قطعات سنگین و حجیم

بسته بندی قطعات طویل نظیر لوله ها، رول های کاغذ

استرچ پالت فرودگاهی

افراد و مسافرانی که قصد جابجایی و حمل وسایل و چمدان های خود را از جایی به جایی دیگر توسط پایانه های زمینی ، هوایی و یا دریایی دارند باید قبل از این کار وسایل خود را استرچ پیچی کنند تا مانع باز شدن و آسیب دیدن شوند.

 

استرچ فرودگاهی با داشتن زائده روی بستر ماشین از پرت شدن کالا در هنگام استرچ کشی جلوگیری می کند.

 

این دستگاه با برق شهری ۲۰۰  ولتی راه اندازی می شود و  در ابعاد کاری مختلف قابل طراحی و سفارش است.

 

استرچ پالت حرارتی

یکی دیگر از انواع استرچ پالت های ماشین سازی خدری است که برای پالت های بزرگ مثل یخچال استفاده میشود و قابلیت پیش کشش به منظور صرفه جویی در مصرف نایلون استرچ دارد.نوع سوخت این دستگاه نیز گاز شهری میباشد.

 

استرچ پالت رولی

این دستگاه ایترچ پالت رولی برای استرچ پیچ کردن محصولات استوانه ای که دارای طول زیادی هستند استفاده میشود.

رول های کاغذی ، توپ های پارچه و مواردی از این دست نمونه های کاربرد این دستگاه هستند. نهایت قطر رول مورد استفاده می تواند تا 100 سانتی متر باشد.

تعریف پالت :

پالت (pallet) یک وسیله تخت و روصاف است که از چوب، پلاستیک و یا فلز ساخته می‌شود. که از آن جهت جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک پالت ها،استیکر برقی و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن استفاده می شود . کالاها را بر روی آن قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر (فیلم استرچ) به پالت بسته می شوند. پالت ها با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند. مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا وزن بیشتری را تحمل نمایند و یا از جنس با استحکام بالاتری می سازند. در شرکت همت پک مشاوره در در زمینه پالت نیز انجام میگیرد.

وظیفه دستگاه استرچ پالت :

 

بطور کلی وظیفه دستگاه استرچ پالت کشیدن فیلم استرچ  به دور محصول می باشند تا یک لایه نایلونی محافظ دور بسته مورد نظر ما را احاطه کند دستگاه استرچ پالت در مقایسه با سایر دستگاه های بسته بندی این چنینی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و به کمک آن می توان انواع محصولات با اشکال  و ابعاد گوناگون را به سادگی بسته بندی نمود . اغلب این دستگاه ها توانایی تنظیم مقدار کشش فیلم استرچ را دارند. وظیفه شایان دستگاه استرچ پالت علاوه بر جلوگیری از گرد و غبار به محصول، محافظت از محصول می باشد.

کاربرد دستگاه استرچ پالت :

۱- بسته بندی انواع پالت کارتن با هر سایز ابعاد و اندازه

۲- بسته بندی انواع بطری در تعداد بالا

۳- بسته بندی همزمان چند کارتن بر روی پالت

۴- مشخص بودن کالا از زیر پوشش نایلون استرچ

مزایای دستگاه استرچ پالت :

۱- محافظت محصول از گرد و غبار

۲- کمک به زیبایی محصول

۳- سرعت بالا بسته بندی محصول

دستگاه استرچ رولی

دامنه کاربرد دستگاه استرچ پچ به همه طیف محصولات رسیده است . محصولات استوانه ای که دارای طول زیادی هستند به این دستگاه استرچ پیچ می شوند. رول های کاغذی ، توپ های پارچه و مواردی از این دست نمونه های کاربرد این دستگاه هستند. نهایت قطردستگاه شرینک پالت

به منظور رسیدن به استحکام بیشتر می توان از نایلون شرینک در دستگاه شرینک پالت استفاده نمود که به واسطه مشعل گازی و حرارت دهی به فیلم شرینک عملیات انجام می پذیرد. فیلم های شرینک زیبایی و جلوه بیشتری از نایلون استرچ دارند. رول مورد استفاده می تواند تا 100 سانتی متر باشد.

https://hematpack.ir/

 





:: برچسب‌ها: دستگاه استرچ پالت ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: